FANDOM

Kara mamba (Dendroaspis polylepis), Elapidae familyasından son derece saldırgan ve zehirli bir yılan türü. Anavatanı Afrika olup, dünyanın en zehirli ikinci yılanıdır. Sadece kral kobradan daha uzundur.

Erişkin kara mambaların ortalama boyu 2,5 metre civarındadır. En büyükleri ise 4,5 metre kadar olabilirler. Kara mambalar isimlerini zeytin yeşiline çalan vücut renklerinden değil, ağızlarının içindeki siyah renkden alırlar. Kara mambanın karada yaşayan en hızlı yılan olduğu bilinmektedir. İddialara göre saatte 20 km. civarı bir hıza ulaşabilir.

Kara mambanın tek bir ısırığı 100 civarı insanı öldürmeye yetecek kadar zehir içerir. Gerekli panzehir uygulanmadığı zaman ölüm kesindir. Ölüm oranı yüzde yüz olan tek yılandır. Kara mamba son derece agresif bir yılandır. Kendini tehdit altında hissettiği zaman çoğu yılanın aksine kaçmak yerine saldıracaktır. Kara mamba saldırı pozisyonu aldığı zaman boynunu düzleştirir, yüksek sesle tıslar ve siyah ağzı ile dişlerini gösterir. Vücudunun üçte biri kadar uzaklığa saldırabilir. Bu da yaklaşık olarak 1.20 metreye denk gelmektedir. Bu sayede bir çok yılanın aksine kafa ve vücuda saldırır.

Rahatsız edilmedikleri sürece inlerinde uzun zaman kalırlar. Kara mambalar hem gündüz hem gece aktif olarak avlanan yılanlardır. Kara mamba küçük hayvanları avlarken bir kez ısırır ve geri çekilerek avının felç geçirmesini bekler. Fakat avı bir kuş olduğu zaman ısırır ve avının uçmasına engel olmak için avını bırakmaz.

Dış bağlantılar Edit

Şablon:Commons-species

Şablon:Yılan-taslakbg:Черна мамба cs:Mamba černá da:Sort mamba de:Schwarze Mamba en:Black mamba es:Dendroaspis polylepis fi:Mustamamba fr:Mamba noir he:ממבה שחורה hu:Fekete mamba it:Dendroaspis polylepis ja:ブラックマンバ lt:Juodoji mamba ml:ബ്ലാക്ക് മാമ്പ nl:Zwarte mamba no:Svart mamba pl:Mamba czarna pt:Mamba-preta ru:Чёрная мамба simple:Black Mamba sl:Črna mamba sv:Svart mamba ta:கருப்பு மாம்பா te:నల్ల మాంబా zh:黑曼巴蛇

Also on FANDOM

Random Wiki