FANDOM

Akdarı, Ardahan ilinin Çıldır ilçesine bağlı bir köydür.

TarihiEdit

Köyün eski adı çamurda olarak geçmektedir. Devletin değiştirdiği yeni adı Akdarı'dır. Köyün geçmişi olarak herkesin bildiği ve onayladığı, Kafkas Türkleri olarak orta asyadan gelip köyün kurulduğu, savaş sırasında yarı köy halkımızın Çimkent'te kaldığı ve orada ikamet ettikleri bilinmektedir.

KültürEdit

köyümüz gelenek ve göreneklerine bağlı olup, imece olarak yardımlaşmaya ve dayanışmaya önem vermektedir. köyümüz Eski kafkas türkleri olarak at avrat silah namusu şerefi ekmeği için çalışan insanlardır. yemeklerinden hamur işi olan meşhur pişi, mafiş, hengel, kazlıpilav, kete, yağlı haşo mantı, kaymaklı nezük, dünyada el değmemiş killik derecesi sıfır olan havası, tabiatı doğası, yerden çıkan su kaynaklarıyla önemli bir yer teşkil etmektedir. Zülfü ağdaş torunu gökhan ağdaş.

CoğrafyaEdit

Ardahan iline 83 km, Çıldır ilçesine 41 km uzaklıktadır.

İklimEdit

Köyün iklimi, Karasal iklimi etki alanı içerisindedir.

NüfusEdit

Yıllara göre köy nüfus verileri
2007
2000 148
1997 153

EkonomiEdit

Köyün ekonomisi tarım ve hayvancılığa dayalıdır.

MuhtarlıkEdit

Yerleşim yerinin köy tüzel kişiliği alması ile birlikte köyün tüzel kişiliğini temsil etmesi için köy muhtarlık seçimleri de yapılmaktadır.

Seçildikleri yıllara göre köy muhtarları:

2004 - Rasim Durgunkaya
1999 -
1994 -
1989 -
1984 -

Altyapı bilgileriEdit

Köyde ilköğretim okulu vardır. Köyün içme suyu şebekesi vardır ancak kanalizasyon şebekesi yoktur. Ptt şubesi ve ptt acentesi yoktur. Sağlık ocağı ve sağlık evi yoktur. Köye ayrıca ulaşımı sağlayan yol asfalt olup köyde elektrik ve sabit telefon vardır.

Dış bağlantılarEdit

Şablon:Çıldır belde ve köyleri Şablon:Köy-taslak

Also on FANDOM

Random Wiki